صندلی اداری

متریال تشکیل دهنده صندلی های اداری

هر آدم پشت میزی یعنی کسی که برای انجام کارهایش مجبور است ساعت ها پشت میز بنشیند می داند که کیفیت متریال صندلی اداری بسیار مهم است چون این فرد مجبور است که ساعت های طولانی پشت میز بنشیند پس راحتی اش بسیار مهم است.

کیفیت صندلی ها و کلا مبلمان اداری مقوله ای بسیار با اهمیت است چرا که افراد زیادی از جمله افراد شاغل در بخش امنیت عمومی، افراد مشغول در کارهای دولتی، حمل و نقل، کنترل فرایند پرواز، خدمات آب و برق و حتی آمبولانس و اورژانس همه از جمله افرادی هستند که ساعت های طولانی مجبورند پشت میز بنشینند و کار کنند.
بخشی از انتخاب بهترین صندلی و مبلمان اداری شامل انتخاب بهترین متریال صندلی اداری است. آنچه شما انتخاب می کنید، بر مدت زمان استفاده مداوم شما از صندلی اداری تاثیر میگذارد و بر روی کیفیت شغل فرد در آینده و چگونگی خدمت او در آن پست تاثیر میگذارد.

 

صندلی و مبلمان اداری بر اساس متریال تشکیل دهنده آنها

۱- صندلی های پارچه ای:

صندلی های اداری با انواع مختلفی از پارچه ها ساخته می شوند . یک صندلی پارچه ای بسیار جذاب و راحت است و در بسیاری از فضاهای کاری شبانه روزی مناسب است.

 

 

ولی اینگونه صندلی ها منظورم همین صندلی های پارچه ای ایراداتی دارند مثلا این گونه صندلی ها مستعد لکه دار شدن هستند. بنابراین باید از خوردن و آشامیدن در محل کار اجتناب کنید یا این که این کار را با احتیاط انجام بدهید.

2- صندلی های وینیل (Vinyl) :

یک صندلی وینیل بسیار با دوام است. در ضمن تمیز کردن آن نیز بسیار آسان است. تنوع آن با توجه به راحتی بسیار بالاست. حتی با استفاده مداوم نیز، ظاهر خود را از دست نمی دهد.

اما ایراد قابل توجه آن این است که ممکن است کسانی که روی آن می نشینند از گرما و عرق کردن بر روی آن شکایت کنند. و این موضوع برایشان آزاد دهنده باشد.

3- صندلی های بافته(Mesh):

این نوع صندلی ها انتخاب مناسب محسوب می شوند چرا که جریان هوا در آنها براحتی انجام میشود. این صندلی ها به طوری هستند که وقتی روی آن می نشینید هوا براحتی قابل جریان است.

 

همزمان این مدل صندلی ها مثل صندلی های پارچه ای وزن فرد را روی صندلی در بر نمی گیرند در نتیجه این نوع صندلی ها با گذشت زمان تبدیل به صندلی های زمخت و ناراحتی میشوند.

۴- صندلی چرم طبیعی:

صندلی های چرم ظرافت و احساس اعتبار را با هم به انسان القاء میکنند و برای بسیاری از فضاهای اداری این لوکس بودن بسیار مهم است. متاسفانه این لوکس بودن هم هزینه بر است و گاها مبالغ هنگفتی خرج این فضاهای اداری لوکس می شود.

صندلی های چرمی برای حفظ ظاهر زیبا و طبیعی خود نیاز به نظافت و نگهداری مداوم و منظم دارند و همین امر گاها تبدیل به دردسر بزرگی میشود همچنین اگر در معرض هوای آزاد و آفتاب قرار نگیرند خیلی مستعد فرسوده شدن هستند.

۵- چرم مصنوعی:

این مدل صندلی ها از لحاظ زنگ، بافت و راحتی و استقامت بسیار متنوع هستند. اغلب نیز این گونه صندلی های چرم نسبت به صندلیهای چرم طبیعی طرفداران بیشتری دارد. و از جمله دلایل آن میشود به ارزان بودن این نوع چرم به چرم طبیعی اشاره کرد.

 

همچنین این مدل صندلی ها و مبلمان راحت تر تمیز میشوند. علاوه بر این صندلی های چرم مصنوعی را با میتوان با قابلیت های ضد میکروبی، مقاوم در برابر مایعات و حتی مقاوم در برابر آتش ساخت. اگر چه مانند صندلی های وینیل این نوع صندلی ها نیز قابلیت عبور جریان هوا را ندارند.

۶- صندلی های با جنس چوب:

وقتی شما به صندلی های اداری مدل سنتی فکر می کنید در همان ابتدا صندلی های با جنس چوب بیادتان می آید. صندلی های چوبی به تنها در بسیاری از سبک ها آزمایش شده و در دسترس هستند بلکه پشتیبانی خوبی نیز از کمر و قسمت پشت افراد به اصطلاح پشت میز نشمین می کند آنها از دوام بالایی برخوردار هستند.

این نوع صندلی ها قادر به حفظ مشکل خود هستند و مهمترین ایرادی که میشود به این نوع صندلی ها گرفت راحتی این نوع صندلی هاست . این نوع صندلی ها گاها برای نشستن ساعات طولانی ناراحت کننده هستند.

۷- صندلی های پلاستکی:

صندلی های پلاستیکی که به صورت مقرون به صرفه و انعطاف پذیر طراحی شده اند معمولا از امکانات موجود در صندلی های با مصرف ثابت برخوردار نیستند. اما مزایای مختلفی دارند بعنوان مثال صندلی های پلاستیکی در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار هستند و اغلب ارزان هستند که امکان تعویض منظم را ایجاد می کنند.
نکته: در هنگام خرید صندلی ها و مبلمان اداری باید توجه کنید که بهترین صندلی ها از نظر متریال به محیط و فضای کار شما و نیاز شما بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *