صندلی مدیریتی

تفاوت صندلی مدیریتی با کارشناسی

صندلی یکی از مهم‌ترین اجزاء تشکیل‌دهنده هر اداره است که براساس نیاز اعضای آن اداره می‌توان صندلی‌های شرکت یا ادراه خود را سفارش داد. صندلی مدیریت نسبت به صندلی کارشناسی دارای ظاهر شیک‌تر و راحت‌تری بوده که معمولا در دفتر مدیریت از آن‌ها استفاده می‌کنند. صندلی‌های کارشناسی برای کارمندان یک ادراه یا کارشناس‌های مختلف اداره طراحی شده‌اند که نسبت به صندلی مدیریت ساده‌تر هستند و معمولا پشت صندلی کارشناسی نسبت به صندلی مدیریت کوتاه‌تر است. صندلی‌های مدیریت و کارشناسی انواع مختلفی دارند که براساس نیاز کارمندان خود می‌توانید بهترین آن‌ها را برگزینید.

مشخصات صندلی مدیریت

صندلی مدیریت برای مدیران شرکت قابل استفاده بوده که ظاهر بسیار شیک و راحت دارد. صندلی مدیریت به‌دلیل برخورداری از متریال مناسب، استفاده از آن در ساعت‌های طولانی بسیار راحت است؛ اما این‌گونه صندلی‌ها نسبت به صندلی‌های دیگر بسیار گران‌تر هستند. برای صندلی مدیریت تمام اصول ارگونومی رعایت شده که همین امر از وارد کردن هرگونه آسیب به بدن جلوگیری می‌کند. ابعاد صندلی مدیریت نسبت به دیگر صندلی‌ها اداری بزرگ‌تر است و پشتی این صندلی‌ها کیفیت بالایی دارد.

از مشخصات ظاهری این صندلی‌ها می‌توان به رویه چرم باکیفیت آن اشاره کرد، به این معنا که اگر شما به مدت طولانی روی این صندلی‌ها بنشینید دچار تعریق نخواهید شد. صندلی‌های مدیریت چرخ‌دار هستند که این جابه‌جایی را برای افراد آسان‌تر می‌کند. همچنین آن‌ها دارای پیچ تنظیم هستند که شما می‌توانید براساس ارتفاع و پشتی یا حتی دسته‌های آن را تنظیم کنید.

مزایای صندلی مدیریتی

• دسته‌های صندلی مدیریت قابل تنظیم هستند، این ویژگی باعث راحتی مدیر در حین کار می‌شود.

• این صندلی‌ها از قابلیت تغییر ارتفاع پشتی برخوردار هستند که براساس سلیقه می‌توانید آن را تنظیم کنید.

• در ساخت این صندلی‌ها از مواد ضدتعریق در رویه چرمی آن استفاده شده تا در نشستن‌های طولانی مدت دچار تعریق نشوید.

• صندلی‌های مدیریتی دارای پشتی طبی هستند و همچنین طراحی آن‌ها به‌درستی و به‌صورت آناتومی بدن انجام شده که باعث جلوگیری از بدفرم شدن بدن خواهد شد.

• آن‌ها دارای ظاهری مدرن و شیک هستند که در رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارند؛ اما به‌طور کلی رنگ آن‌ها تیره و سنگین است.

مشخصات صندلی کارشناسی

در ادرات از چندین نوع صندلی استفاده می‌کنند که به‌طور کلی به سه دسته صندلی مدیریت، صندلی کارشناسی، صندلی کارکنان تقسیم می‌شوند. صندلی کارشناسی معمولا برای معاون‌ها یا کارکنان بالارتبه استفاده خواهد شد، که نسبت به صندلی مدیریت دارای ظاهری ساده‌تر و کوچک‌تر است. تنوع در صندلی‌های کارشناسی بسیار زیاد بوده؛ به همین دلیل شما می‌توانید براساس نوع دکوراسیون اتاق کارشناسی صندلی مورد نیاز را انتخاب کنید. از نظر ظاهر این صندلی از پشتی‌ کوتاه‌تری تشکیل شده و ارتفاع آن نسبت به صندلی مدیریت کوتاه‌تر است. دسته‌های صندلی کارشناسی در اکثر مواقع ثابت هستند؛ اما نمونه‌های متحرک آن‌ها نیز در بازار وجود دارند.

مزایای استفاده از صندلی کارشناسی

• ظاهر صندلی کارشناسی ساده است که همین امر باعث راحتی کارکنان در حین کار می‌شود.

• دسته‌های صندلی به‌صورت استاندارد هستند که تقریبا برای هر کارمند با هر نوع ظاهری مناسب است.

• رویه این نمونه از صندلی معمولا چرم مصنوعی بوده که در استفاده طولانی مدت باعث تعریق نخواهند شد.

• صندلی‌های کارشناسی چرخ‌دار هستند که این خود مزیتی برای آسان کردن کارها خواهد بود.

• تمام صندلی‌های اداری دارای جک هستند تا فرد بتواند صندلی را براساس قد خود تنظیم کند.

مقایسه صندلی مدیریتی با کارشناسی

از تفاوت‌های بارز این دو نمونه صندلی می‌توان به نوع قیمت آن‌ها اشاره کرد، زیرا متریال‌ به کار رفته در صندلی مدیریت نسبت به صندلی‌های کارشناسی کیفیت بالاتری دارد؛ به همین دلیل از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. صندلی‌های کارشناسی نسبت به مزایایی که دارند مقرون‌به‌صرفه‌تر از صندلی‌های مدیریتی هستند. از تفاوت‌های مهم در صندلی‌های مدیریتی و کارشناساسی، ظاهر آن‌ها است، به این دلیل که ظاهر صندلی مدیریتی بسیار شیک‌تر و جذاب‌تر از صندلی‌های ساده کارشناسی است.

از صندلی‌های کارشناسی به‌دلیل امکاناتی که دارد در هر مکان و هر اداره‌ای می توان استفاده کرد؛ اما نمی‌توان در هر مکانی از صندلی‌های مدیریتی به‌دلیل حجم بزرگ آن‌ها استفاده کرد؛ زیرا فضای بسیاری را اشغال می‌کنند و برای بخشی از اداره که دارای فضای به نسبت کوچک‌تری است مناسب نخواهد بود. صندلی‌های کارشناسی انواع مختلفی دارند که برای مکان‌های مختلف می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

صندلی‌های مدیریتی به‌دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند ضدتعریق بودن و همچنین برخورداری از پشتی‌های طبی از مشکلات عضلانی در طولانی مدت جلوگیری می‌کنند؛ علاوه‌بر آن این نوع صندلی‌ها براساس آناتومی بدن طراحی شده‌اند؛ اما پشتی‌های صندلی‌های کارشناسی عادی بوده و دسته‌ها نیز ساده هستند؛ اما دسته‌های صندلی مدیریت متحرک هستند. صندلی‌های مدیریتی در اندازه و شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند که متقاضی ‌می‌تواند براساس سبک و محیط دفتر مدیریت خود، صندلی مناسب را برگزیند.

نکات خرید صندلی مدیریتی و کارشناسی

اولین نکته‌ایی که باید در زمان خرید صندلی مدیریتی یا کارشناسی مد نظر داشته باشید قیمت آن‌ها است؛ زیرا شما باید براساس بودجه‌ای که دارید خریدهای خود را انجام دهید؛ اما اگر در تهیه آن‌ها محدویت قیمت ندارید بدون شک استفاده از صندلی‌های مدیریت بسیار عالی خواهد بود، زیرا از امکانات بسیاری برخوردار هستند. حتما هدف از خرید خود را مشخص کنید، که قصد دارید صندلی را برای چه مکان و چه افرادی خریداری نمایید یا فضای در دسترس شما چقدر است. صندلی را باید براساس نوع نیاز کارمند و مدیر و همچنین براساس فضای اداره خود انتخاب کنید.

اگر فضای محیط شما کم بوده قطعا بهترین انتخاب برای شما خرید صندلی‌های کارشناسی است که کم‌ترین فضا را به خود اختصاص می‌دهند. هر دو صندلی انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید براساس سلیقه، دکوراسیون داخلی شرکت خود و همچنین نوع ظاهری کارمندان آن را انتخاب کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *